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noblame.exblog.jp
  2011年 01月 15日
Kindleの修理・保証 その1
昨年のことになりますが、米AmazonのKindleのカスタマーサービスに問い合わせをしました。

というのも、先日Kindleで読書をしているときにKindle内部から底部のMini USBのポート(もしくはオーディオジャック)を通って小さなねじが落ちてくるという事態に遭遇したから。

これにはちゃんと予兆がありました。Kindleを入手して、しばらくすると内部に何か小さな欠片のようなものがあるようで、「カラカラ」と音を立てるようになっていました。プラスチックの欠片かもと思いながらも、壊れたり、調子が悪くなったら考えようと放っておいたんです。それが数週間たって「ご出産」とあいなりました。さすがにねじが本体内部からでてくるとそのままにして置くわけにはいきません。

それで上記の米Amazonカスタマーサービスへ問い合わせ。日本語表示に対応したとはいえ、Kindleは米Amazonでの販売。当然、カスタマーサービスも英語になりますね。まずはサポートページからメールで問い合わせ。

数時間後にはサービスセンターから以下の様な返信。

Hello,

I'm so sorry to hear about the problem you're experiencing with your Kindle. Please give us a call so we can try some real-time troubleshooting and see if you need a replacement.

You can reach us by phone directly and toll free from many countries by clicking the Contact Us option in the right-hand column of our Kindle Support pages at:

http://www.amazon.com/kindlesupport

When you visit our website and select Contact Us, click on the "Phone" tab, select country as ''Japan'' then enter your number in the pop-up window. Choose the most convenient time from the options available, click "Submit," and we’ll call you right back.

Contacting us through the website allows you to verify security before a call is placed and ensures we have your account information ready when we call you. If your country isn’t listed or you’re unable to take advantage of the Contact Us feature, you can call us directly at 1-866-321-8851 or 1-206-266-0927 if you're calling from outside the U.S.

We hope you can call us soon so we can help solve this problem quickly.


いろいろ書いてありますが、結局はメールではなく、電話で対応しますよ、ってこと。

電話嫌いの私にはすごく面倒くせー。

続く...
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by noblame | by don_t_blame_me | 2011-01-15 06:30 | PC・ネット・スキン関係
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